قدیمی‌ترین ابزار سنگی در اتیوپی کشف شده و به 2.3 میلیون سال پیش باز می‌گردد. هم‌چنین قدمت اولین تبر دستی کشف شده به 1.7 میلیون سال پیش باز می‌گردد و از آن زمان تاکنون، فقط جعبه ابزارمان را کامل‌تر کرده‌ایم. ابزارهایی که توسط رمی‌ها استفاده می‌شدند، تا حد زیادی به ابزارهایی که امروزه استفاده می‌کنیم شباهت دارند. در سال 1916، اس دانکن بلک و آلونزو جی دکر، که شش سال قبل کسب و کار خود را آغاز کرده بودند، اولین ابزار قدرت قابل حمل را ثبت کردند. ابزارهای قدرت کاربردی هستند و داشتن آن‌ها در جعبه ابزار می‌تواند فایده‌های زیادی داشته باشد. این نکته را در پس زمینه‌ی ذهن‌تان داشته باشید و بیایید ابزارهای کاربردی که باید در خانه داشته باشیم را بررسی کنیم.


قلموی رنگ

ابزار نقاشی مثل قلمو یا رولر، می‌تواند رنگ را به خانه‌ی‌تان بیاورند. رنگ روی خلق و خوی و احساسات ما تاثیر می‌گذارد و با رنگی که برای دیوارهای خانه انتخاب می‌کنید، می‌توانید فضایی آرامش‌بخش به‌وجود آورید. برای مثال رنگ قرمز بیشتر به گرما، محبت، مثبت‌گرایی و انرژی مربوط می‌شود و برخی عقیده دارند انسان‌ها را به گفت و گو کردن تشویق می‌کند. به همین دلیل می‌تواند برای استفاده در اتاق پذیرایی مناسب باشد و اشتهای‌تان را بیشتر، یا مهمانان‌تان را به صحبت کردن تشویق کند.


چکش میخ‌کش

چکش تقریبا در جعبه ابزار هر خانه‌ای وجود دارد. می‌توانید با استفاده از سر فلزی آن، میخ را در چوب فرو کنید و با سر دیگر آن میخ‌های خمیده را از آن خارج کنید. چکش ابزاری است که انواع و کاربردهای مختلف دارد. می‌توانید با استفاده از آن سوراخ بکنید، دیوراهای خشک را خراب کنید، چوب تکه کنید و یخ بشکنید. 


تراز انواع و کاربردهای زیادی دارد که برای نصب قاب عکس و اطمینان از صاف بودن هم استفاده می‌شود.

تراز

آویزان کردن قاب عکس روی دیوار بسیار ساده است، فقط به یک چکش، میخ و آویز نیاز دارید. اما اگر می‌خواهید قاب عکس روی دیوار صاف بماند، به یک تراز هم نیاز خواهید داشت. تراز انواع و کاربردهای زیادی دارد. اگر می‌خواهید کاغذ دیواری نصب کنید به‌دنبال یک تراز لوله کشی باشد، اما اگر تراز  را فقط برای نصب کردن قاب عکس نیاز دارید، تراز نجاری هم کفایت می‌کند. البته کسانی که موبایل‌‌های اندروید یا iOS دارند، می‌توانند اپلیکیشن تراز را هم دانلود کنند. 


متر فلزی

کاربرد متر فلزی از اسمش مشخص است، می‌توان با آن ارتفاع، طول و عرض را متر کرد. این ابزار از اواسط قرن نوزده مورد استفاده قرار می‌گرفته و از اوایل قرن بیست، نوع جمع‌شوی آن به بازار آمد. متر فلزی جذابیت دریل یا اره‌ میزی را ندارد، اما بسیار کاربردی است. 


پتک

برای ساختن، باید خراب کرد. برای خراب کردن هم اگر چکش برقی ندارید، به یک پتک نیاز پیدا خواهید کرد. پتک یک چکش بزرگ است که سری هشت ضلعی و دسته‌ای از جنس پشم شیشه دارد. سر بزرگ و سنگین آن باعث می‌شود نیروی بیشتری به اجسام وارد کنید. سر پتک‌های مختلف از 1.1 تا 9.1 کیلوگرم وزن و دسته‌های آن‌ها بین 30 تا 91 سانتی‌متر طول دارند. 



ادامه دارد ...


منبع : Howstuffworks